Tájékoztatás házaló tevékenységet folytatók megjelenéséről
Az elmúlt időszakban számos jelzést kaptunk arról, hogy többeket házalók aszfaltozási munkálatokkal kerestek fel otthonaikban. Figyelembe kell venni, hogy sajnos a házaló tevékenység módot és lehetőséget adhat a lakosok anyagi helyzetének, az adott ingatlan és a vagyoni körülmények felmérésére is, ezért közbiztonsági kockázatot jelent.
Kérjük, hogy házaló tevékenységet folytató személyekkel kellő odafigyeléssel tárgyaljanak, saját ingatlanjaikba ne engedjék be őket! Sajnos az elmúlt napokban több személygépjárművet törtek fel Nagytarcsán – szerencsére a rendőrség gyorsan intézkedett. Sajnos a jelenlegi gazdasági és energiapiaci helyzet miatt az ilyen jellegű bűnesetek gyakoribb megjelenése várható.
Ennek elkerülése érdekében a járművekben ne hagyjanak semmit (sem értékes, sem kevésbé értékes tárgyakat – kívülről ugyanis nem tudható, mit rejt például egy táska)! A járműveikkel lehetőleg minden esetben saját zárt ingatlanjaikon parkoljanak.
További intézkedésként javaslatot teszek a terméket vagy szolgáltatást árusító házaló tevékenység betiltására Nagytarcsán – más településekhez hasonlóan. Jelenleg vizsgáljuk, milyen módon tudjuk mindezt mielőbb megvalósítani
Jó tudni: aszfaltozási tevékenységhez közterületen engedély szükséges, ennek hiányában bírság is kiszabható az illetékes hatóság részéről.
Lent olvasható Hivatalunk tájékoztatása a szükséges engedélyekkel kapcsolatban.
Köszönettel:
Gulyás Tamás István
polgármester
Tájékoztatás ingatlanok előtti kapubehajtók építésére vonatkozóan
Tájékoztatjuk a T. Ingatlan-tulajdonosokat, hogy az ingatlanok előtt kapubehajtók létesítéséhez a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. tv. 42/A §-a alapján a közút kezelőjének hozzájárulása szükséges.
Az országos közutak esetében a Magyar Közút Nonprofit Zrt., az önkormányzati tulajdonú közutak esetében Nagytarcsa község Önkormányzata a közút kezelője.
A kérelemben minden esetben meg kell jelölni:
• az igénybevétel helyét, célját;
• annak a személynek (szervezetnek) a nevét és címét, akinek az érdekében az igénybevétel történik (a hozzájárulás jogosultja);
• az elfoglalni kívánt útterület hosszúságát, szélességét, nagyságát (m2);
• az igénybevétel kezdetének és befejezésének tervezett időpontját;
• a kezelői hozzájárulásban foglalt feltételek betartásáért felelős személy nevét, címét, telefonszámát;
• az igénybevétel eredményeként a közút területén (az alatt vagy felett) elhelyezett építmény (létesítmény) tulajdonosának nevét és címét, üzemeltetőjének nevét és címét. A KKH iránti kérelem tárgyának megfelelően minden esetben mellékelni kell:
• Az igénybevételt feltüntető tervet (helyszínrajzot, vázlatot, műszaki leírást);
• A közút érintett szakaszának hossz-, illetve keresztszelvényét, vízelvezetés esetén feltüntetve azokon a vízelvezetés megoldását,
• Az igénybevétel miatt amennyiben szükséges forgalomszabályozás (korlátozás, forgalomterelés) annak tervét, építés esetén valamennyi építési ütemre vonatkozóan. Az ideiglenes forgalomszabályozási tervnek tartalmaznia kell a munkavégzés szüneteltetése idején (munkaidőn kívüli időszak, pihenőnap) érvényes ideiglenes forgalmi rendet is. Az útcsatlakozás létesítéséhez szükséges közútkezelői hozzájárulás iránti kérelemnek tartalmaznia kell továbbá
• a vízelvezetés megoldását az útcsatlakozás térségében,
• a csatlakozó út várható forgalmi adatait,
• a csatlakozó út hossz-szelvényét és minta keresztszelvényét,
• a csatlakozó út közúti jelzéseinek felsorolását.